ضدعفونی کردن دست ها برای جلوگیری از انتشار ویروس ها اساسی است، اما در مورد دستکش چطور؟ دستکش یک روش موثر برای  محافظت در برابر ارگانیسم‌ها و سموم خاص است

مراقبت از دستکش ها بخش مهمی از ارزش آنهاست.

 

اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، دستکش شما در مواجهه با برخی استفاده های سخت بی اثر می شود. برای حفظ یکپارچگی آنها باید شسته و تمیز شوند، مراقبت نکردن از دستکش ها نیز باعث غیرقابل استفاده شدن و بی مصرف شدن آن ها می شود

 

 

  • چگونه می توانید به بهترین شکل از دستکش خود مراقبت کنید؟ در مقاله زیر دستورالعمل هایی برای جابجایی و نگهداری دستکش های تمیز ارائه شده است.

 

نحوه شستن یا تمیز کردن دستکش های قابل استفاده مجدد

 

دستکش ها برای محافظت پوشیده می شوند، بنابراین تمیز کردن آنها می تواند طول عمر آنها را افزایش دهد و در برابر آلودگی محافظت کند.

در اینجا یک فرآیند گام به گام وجود دارد که به شما کمک می کند دستکش های خود را چه از نوع وینیل، نیتریل یا لاتکس تمیز کنید:

 

شستن قسمت بیرونی دستکش ها با صابون یا مواد شوینده ملایم و آب داغ در حالی که هنوز روی دستان شما هستند می تواند به بهداشت آن ها کمک کند. دستکش ها را به هم یا با یک پارچه بمالید تا کثیفی، میکروب ها و سایر مواد آلی از بین برود. دستکش ها را کاملاً زیر آب جاری بشویید.

دستکش ها را بردارید و دست های خود را با آب و صابون بشویید.

دستکش ها را به مدت چند دقیقه در مخلوطی از آب و صابون خیس کنید.

دستکش ها را در مکانی با تهویه مناسب آویزان کنید تا خشک شوند. قبل از اینکه آنها را تا کنید و کنار بگذارید مطمئن شوید که کاملا خشک شده اند.

دستکش های تمیز را در جای خشک نگه دارید تا از رشد کپک جلوگیری شود.

 

  • نحوه ضدعفونی دستکش

 

ضدعفونی کننده ها عواملی هستند که میکروارگانیسم های موجود در اجسام بی جان را از بین می برند.

آنها با از بین بردن اسیدهای نوکلئیک و پروتئین هایی که همه میکروارگانیسم ها را تشکیل می دهند، کار می کنند، اما فقط باید روی اشیا استفاده شوند.

 

پس از شستن دستکش‌ها، چه دستکش لاتکس باشد یا چه چیز دیگری، حتماً قبل از اقدام به نظافت یا ضدعفونی، آنها را کاملاً خشک کنید.

قسمت بیرونی دستکش های لاستیکی را با یک محصول ضدعفونی کننده یا ضدعفونی کننده تمیز کنید تا هرگونه میکروب باقی مانده از دستان شما از بین برود.

قبل از استفاده از چنین محصولاتی، برچسب را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که برای استفاده روی مواد دستکش شما ایمن است و تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید.

حتما بعد از این کار دست های خود را کاملا بشویید.

 

  • نحوه نگهداری دستکش های قابل استفاده مجدد

 

دستکش های شسته شده را در محلی تمیز و خشک که ضدعفونی شده است نگهداری کنید تا خطر آلودگی کاهش یابد.

دستکش ها باید در مکانی با تهویه مناسب و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند.

قبل از پوشیدن دستکش ها را چک کنید. سوراخ شدن، تغییر رنگ یا پارگی نشان دهنده یک مشکل بالقوه است

 

 

دلیل بازگشت وجه