علت اگزما و محرک های آن

علت اگزما

اگزما، نوعی بیماری پوستی مزمن هست که این بیماری موجب ایجاد برآمدگی‌هایی مانند جوش و زخم بر روی پوست میشه و قرمزی وخارش رو به همراه داره . مهم ترین عامل ایجاد این بیماری، ارثی هست؛ اما عوامل محرک دیگه ای هم وجود دارن که باعث ایجاد یا تشدید اگزما میشن. ما تو این پست به دو مورد از محرک های این بیماری میپردازیم.

خشکی پوست

خشکی پوست میتونه موجب تحریک اگزما بشه. ممکنه پوست شما بر اثر عدم وجود رطوبت در هوا، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب خیلی گرم و همچنین کمبود مراقبت روزانه، خشک بشه.

بهترین راه برای بهبود و پیشگیری این بیماری پس از هر مرتبه شستن دست‌ها، اینه که از مرطوب کننده استفاده کنید.

عوامل تحریک‌کننده

مواد شیمیایی و مواد تحریک‌کننده، محرک اصلی اگزماست. این مواد شامل انواع مواد شیمیایی هست که برای نظافت بدن ازشون استفاده می‌کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از تشدید و یا ایجاد اگزما اینه که شما حتما هنگام کار با مواد شوینده از دستکش آشپزخانه استفاده کنید تا به این بیماری دچار نشید.

ایزی کلین دشمن اگزما!

متخصصان پوشیدن دستکش رو هنگام کار کردن با مواد شوینده و آب توصیه میکنن. پوشیدن دستکش ایزی کلین در هنگام شستشو و نظافت برای جلوگیری از تشدید و ایجاد اگزما لازم هست. در تولید دستکش ایزی کلین با حذف عوامل حساسیت زا در پروسه ی تولید، این دستکش برای اون هایی که به اگزما مبتلا هستن مناسب هست.

دلیل بازگشت وجه